Založ si blog

Hodiny

S úžasom sledujem ako sa všetko s rýchlosťou tak neskutočnou mení.. nielen moja farba vlasov po niekoľkých rokoch, ale všetko… bývanie, práca, ľudia v mojom živote, moji najbližší a celý svet okolo. Je to prirodzené, to áno, to beriem, neberiem však tú rýchlosť…

Chcela by som mať hodiny tohto sveta… Nie na to, aby som pretočila ručičkami vpred, či vzad, z týchto snov som už dávno vyrástla.. len jednoducho pozastaviť čas.. sekundám pridať o pár sekúnd naviac.. aby sme plynuli, splývali, ovplyvňovali,či nechali sa ovplyvňovať život o niečo viac.. dlhšie.. do hĺbky bytia, žitia, nielen povrchne existenčne.

 

To mi nestačí. Byť súčasťou niečoho veľkého, zrniečko piesku nechávané napospas prílivu, či odlivu. Nechcem tak veľa. Len užiť si života. Východov a západov slnka. Ľudstva v tom najlepšom zmysle, lebo v ten zmysel, napriek jeho nezmyselnosti stále ešte akosi naivne verím. Nie, nemusím. Chcem. Vidieť. Cítiť. Dotýkať sa. Smiať sa viac ako minútu. Môcť sa smiať viac než pár minút a užívať si to bez sledovania času, či ešte môžem. Dotýkať sa oblakov, nechať nech mnou prejdu, nech ma pohladia, nech ma objímu. Sledovať ako rastú Žabky, a vychutnať si to sekundu po sekunde, nielen z rýchlika zastaviť sa a povzdychnúť „bože, tak rýchlo rastú“

 

Všetko skutočne tak rýchlo uteká.. a ja sa len nemo pozerám na svet okolo, ako na tečúcu veľkú rieku, ktorá ma miestami vie pohltiť takmer celú.. Pokiaľ však vidím brehy, tvárim sa že je všetko v poriadku. Aj plávať som sa naučila, aj preskákať vodopády, aj si užívať tíšinu, nenaučila som však ešte jednému.. spomaliť čas, aby som mohla aspoň na chvíľu z rieky vystúpiť a pozerať sa na jej hladinu.. to by som chcela….

 

 

… viem, snílek som…:) A možno ani nie.. možno by sme mali fakt kúsok zastaviť.. pozastaviť sa… 🙂

Život pod hviezdami

23.08.2012

Bosými nohami hlasno chodím po byte, čo u mňa absolútne nie vo zvyku. Ale dnes od rána porušujem akékoľvek moje zvyky, a vraciam sa do mojich zvyčajných nezvyčajných koľají, krokov, cestičiek. Dlaždice ma príjemne chladia, ale ja tento pocit akosi nevnímam. Nevnímam ani iné pocity, ktoré by mi mali viac dať, ako brať, ale ja akosi nechávam všetko mimo mňa, a dupotajúc [...]

Chaotické

18.08.2012

Je sobota ráno, pre mňa pracovné, ako po niekoľko ostatných týždňov. Čas a dni sa mi zliali do jednej dlhej, veľkej, búrlivej rieky, ktorá popod moje okná uteká, a akosi zabudla, že ja stojím na brehu.. ale to je dobre. Nechcem, aby ma táto rieka vzala so sebou.. ešte nie. 🙂 Moje prežité v ostatných dňoch akosi zapríčinili, že som sa nachádzala v absolútnom stave [...]

Mliečnodráhový splín

09.08.2012

..zaspávala som s hviezdnou oblohou pred očami… už dávno som nevidela tak krásnu Mliečnu dráhu… Veľký voz obkolesený miliónmi, miliardami hviezd, hviezdičiek včera večer akosi zanikol.. Vlastne… od tej noci čo som videla Veľký voz pri Hrone v Rakúsku, asi bude zanikať spomienkami už stále… …nevadí… mám Mliečnu dráhu..ktorej som sa [...]

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Barka

...o žití, snení, blúdení, trápení, smiechu, radosti, sklamaní, realite, hviezdach...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 14761x
Priemerná čítanosť článkov: 1640x

Autor blogu

Kategórie